mandag 28. mai 2012

Sommer 2009

Denne sommeren hjalp vi broren til Andreas med å sette opp et aneks på hyttetomta til foreldrene deres. De satte opp sin hytte i 2005. Det er et nytt hyttefelt uten innlagt vann eller strøm på Veståsen i Søndre Land.

Veståsen viste seg fra sin beste side denne sommeren. Vi forelsket oss straks, uten å vite at den andre hadde gjort det samme. "Tenk å ha sin egen hytte her oppe", sa jeg til Andreas. "Ja, det kunne jeg virkelig tenke meg", svarte han.... Og da startet ballen å rulle. Vi tok oss en runde på feltet, og dro innom tomteselger på tur hjem. Det kriblet i kroppen da hyttetomta var et faktum.

Vi sa til hverandre at vi ikke trengte å sette opp hytta med en gang, men bruke noen år på det. Vi brukte høsten på å klargjøre tomta for planering. Vi fant ut hvor vi ville ha veien og hugget trærne der og oppe på selve tomta. Vi hadde fått avklart med  selger at vi fikk lov til å bygge helt inn til tomtegrensen, da denne skulle ligge 50m fra vannet. Vi skrittet opp hvor hytta skulle ligge og sprudlet av glede. Vi kom til å DEN utsikten over vannet :)

Andreas fortsatte å hjelpe sin bror, og jeg fikk det for meg at jeg skulle skritte opp lengden fra vannet. Uææææææ!!! Jeg kom 7 meter lengre inn på tomta enn vi hadde merket opp. Jeg prøvde igjen, og endte opp på samme sted. Her måtte det målebånd til.... Andreas kom, og vi målte opp: jeg hadde skrittet opp riktig første gang... Dette var krise! Tomta vår ender i en bratt skråning på den ene siden, og det ville blitt for bratt opp til hytta der vi hadde hogget klar til veien. Kort fortalt så søkte vi om å få flytte hyttetomten vår 10 m nærmere nabotomta, slik at den passasjen som var mellom oss ble borte. Dette ble innvilget etter befaring. Nabotomta er fortsatt ikke solgt pr 28.5.12.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar